Menü

Megérkeztek az új, innovatív ajándékkártyák! Tetszés szerinti összeggel tölthetők fel és a megajándékozott választása szerint izgalmas termékre és szolgáltatásra válthatja be az ajándékkártya egyenlegét. Egy biztos ajándékötlet!

Utoljára megtekintett ajándékkártya

Piackutatások

A hazai ajándékkártya piacról nem készült még felmérés, mivel ez egy újdonság itthon, de több külföldi piackutatás született, melyek mind megerősítik, hogy ez egy sikeres piaci szegmens. A franciaországi kutatás bizonyítja, hogy ez a terület nem csak fogyasztói, de üzleti szempontból is sikeres. Az amerikai piacot elemző tanulmány ezt egészíti ki nagyon érdekes adatokkal a fogyasztói szokásokról.

1. Franciaország

Ez a legnagyobb európai piac a „prepaid” szolgáltatások tekintetében és az elmúlt években két nagyobb tanulmány is megjelent ezzel kapcsolatban:

  • 2014-ben egy nemzetközi ajándékkártyákkal foglalkozó cég megbízásából a Trifecta Research Group (TRG) felmérést készített 1000 ember megkérdezésével.
  • 2012-ben pedig a francia „prepaid market” trendjeit elemző szervezet, a Global Prepaid Exchange (Gx) 603 felnőtt korú fogyasztó válaszai alapján végzett kutatást. 

A fogyasztók kedvenc ajándék megoldása:

  • A franciák 58%-a már adott ajándékkártyát ajándékba, és 64%-a már kapott ajándékba (Gx).
  • A TRG által megkérdezettek 59%-a szívesebben kap ajándékkártyát, mint bármilyen más ajándékot.
  • A kutatásban részt vevők 82%-a születésnapra, 74%-a karácsonyra, 56%-a babaváró ajándékként, és 46%-a anyák napjára, stb… adnak ajándékba ajándékkártyát.
  • A válaszadók 76%-a barátainak, 75%-a testvérének, 58%-a kollégájának veszi szívesen ajándékba.
  • A megkérdezettek 65%-a szerint ez a legideálisabb ajándék, amit közösen lehet adni (pl: esküvőre).
  • Az elégedettségi szint kiemelkedően magas: az ajándékozók 89,5%-a, míg a megajándékozottak 86%-a teljesen elégedett az ajándékkártyákkal.

 

 

  

Stratégiai előny az üzleteknek:

  • Ügyfélszerzés: a megajándékozottak 28%-a váltotta be ajándékkártyáját olyan boltban, ahol még nem járt azelőtt, és ezek 10%-a vált törzsvásárlóvá.

 

  • Többletköltés: a beváltás során az ügyfelek 72%-a többet költött (átlagosan 37%-kal többet), mint amennyi a kártyán van. A lenti ábra megmutatja, hogy Franciaországban és Kanadában is ez a trend.

A piackutatás teljes anyagát ide kattintva tekintheti meg.

 

2. USA

Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRF) 2015-ben és 2016-ban 7172 amerikai fogyasztót kérdezett meg a karácsonyi ünnepek alatti ajándékvásárlási szokásairól. A piackutatás kimutatta, hogy az USA-ban a legjobban keresett ajándék évek óta töretlenül az ajándékkártya.

  • Az NRF megállapította továbbá azt is, hogy a vásárlók közel 60%-a a legszívesebben ajándékkártyát kapna karácsonyra
  • Az alábbi diagramokon jól látható, hogy a megkérdezett 18 év feletti felnőttek átlag 80%-a karácsonyra ajándékkártyát tervezett venni, akik közül 29% minimum két, míg 16% hatnál is több kártya megvásárlását tervezte.

  • A felmérés szerint azok az ajándékkártyák a legkeresettebbek, amelyek a gasztronómia területén (éttermek, kávézók) használhatók fel, vagy amelyeket termékek és szolgáltatások széles választékára lehet beváltani (pl. nagy áruházak, vagy több helyen használható ajándékkártyák).
  • A műszaki cikkek és a kultúra (könyvesboltok, programok) szintén népszerűek. 

  • Az ajándékkártya melletti döntést sok tényező befolyásolja természetesen. Az elemzés alatt világossá vált, hogy az ajándékkártya vásárlók többségét az a motiváció vezérli, hogy a megajándékozott szabadon kiválaszthatja ajándékát, valamint hogy ez a legkönnyebb és leggyorsabb módja a karácsonyi ajándékvásárlásnak.

A piackutatásról a részletes adatokat ide kattintva megtekintheti.

 

Összegzés:

Mint az ajándékozási piacon tapasztalt cég végezetül kiemelnénk, hogy a hazai piacra ugyan csak az elmúlt pár évben kezdtek betörni az ajándékkártyák, de máris egy dinamikus piaci szegmens jött létre. A vásárlóink legtöbbször visszatérő ügyfelek és nem csak egy kártyát vásárolnak. Az amerikai piachoz képest talán eltérő, hogy nálunk sokkal népszerűbb a divat (ruha, cipő, ékszer...), azonban ma már kezdenek feltörni a multibrand, vagyis a szolgáltatás-, és márka független kártyák, mint az AJI Alkalmi ajándékkártyák, ami nem korlátozza egy adott területre a kártya felhasználást.

A felmérések rávilágítottak, hogy az ajándékkártyák nem csak kívánt és vásárolt ajándékok a vásárlók szemszögéből, de hatékony marketing eszközök is a brandek, valamint a kiskereskedők számára, mivel mindig új ügyfeleket hoznak, és hosszú távon üzleti növekedést eredményeznek. Az ajándékkártya eladások évekig csak fejlődni fognak Magyarországon.

Az Ön cége is könnyedén profitálhat ebből a dinamikus piaci szegmensből, mi pedig teljes körű megoldást nyújtunk ehhez, akár beruházási költségek nélkül! Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Vegye fel velünk a kapcsolatot!